02166412305 - 02166412306 - 09109667676

استقبال از ویدئوپروژکتور به جای تلویزیون در خانه ها

استفاده از ویدیوپروژکتور به جای تلویزیون در خانه‌های ایرانی افزایش یافته است.
در حال حاضر هزینه خرید یک ویدئو پروژکتور بسیار کمتر از خرید یک تلویزیون 60 اینچی است ضمن اینکه جمع آوری راحت آن باعث شده تا در بسیاری از آپارتمان‌های کوچک از آن به عنوان تلویزیون استفاده شود.

یکی از واردکنندگان اصلی ویدیوپروژکتور در کشور شرکت کاسیو است که این ویدئو پروژکتورها را با قیمتی بین 6 تا 8 میلیون تومان به فروش می‌رسانند در حالیکه در حال حاضر ساده‌ترین تلویزیون 50 اینچی در بازار طبق گفته دست اندرکاران شرکت کاسیو بیش از 5 میلیون تومان معامله می‌شود.
فراتر از به صرفه بودن خرید ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون در خانه‌ها عمر مفید 20 هزار ساعت، بی نیاز از هزینه سرویس و عدم استفاده از لامپ جیوه‌ای در ویدئو پروژکتورها از جمله صرفه‌های اقتصادی آن محسوب می‌شود.
از سوی دیگر، خاموش و روشن شدن سریع در ظرف 3 ثانیه، راه‌اندازی آسان، کنترل روشنایی هوشمند امکانپذیر به علت دیجیتال بودن، صرفه‌جویی در هزینه برق ، فاقد هرگونه ضرر برای چشمان از جمله مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور در خانه‌ها است.
در عین حال ویدیوپروژکتور هایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که از تکنولوژی روز و بدون بهره بردن از لامپ جیوه‌ای در آنها تولید شده‌اند، پروژکتورهای معمولی موجود در بازار  نیاز به صرف 5 دقیقه زمان بابت خنک شدن دستگاه دارند تا بتوان آنها را خاموش کرد اما ویدئو پروژکتورهای جدید عرضه شده در بازار که عمدتا محصولات شرکت کاسیو هستند در کمتر  از 5 ثانیه خاموش و در کمتر از 3 ثانیه روشن می شود.
دارا بودن قدرت بلندگو، USB، LAN و HDMI ، استفاده از لیزر LED و وایرلس از دیگر مزایای ویدئو پروژکتورها محسوب می‌شود.