02166412305 - 02166412306 - 09109667676

امروزه در دنیای تکنولوزی با وجود انواع مختلف کابل های انتقال تصویر و پورت های ورودی و خروجی تصویر ممکن است در انتخاب آن ها دچار مشکل شوید .در سال های اخیر نسل کابل های قدیمی  DVI و VGA جای خود را به نسل کابل های جدید HDMI و DISPLAY PORT داده اند و هم اکنون به تفاوت کابل های انتقال تصویر میپردازیم.

کابل HDMI

تقریبا تمام تلویزیون ها و مانیتورهای کامپیوتر از اتصال HDMI پشتیبانی می کنندو این کابل ها سیگنال های صوتی و تصویری دیجیتال را ارسال می کند.کابل hdmi ظاهر آشنا و جذابی برای اکثر مردم دارد و محبوبترین اتصال در میان مصرف کنندگان عمومی به شمار می رود.

Cable-HDMI

کابل Display Port

DISPLAY PORT یکی از رابطهای صوتی و تصویری دیجیتالی ، هم صدا و هم تصویر را انتقال می دهد و از این نظر شبیه HDMI است.  Display Port برای جایگزینی با  VGA, DVI و FPD-Link طراحی شده است. مهم ترین ویژگی آن، قابلیت اتصال چند مانیتور به کابل دیسپلی پورت است، که باعث می‌شود فرمت عالی برای طراحان گرافیک، برنامه نویسان و هر کسی که در تمام طول روز سر و کارش با رایانه است، داشته باشد.

Cable-DisplayPort

کابل DVI

DVI (رابط تصویری دیجیتال) به عنوان یک فرمت اتصال استاندارد نمایش، در حدود سال ۱۹۹۹ شهرت یافت.  DVI برای انتقال تصویر دیجیتال غیر فشرده طراحی شده است و می تواند جهت پشتیبانی از حالت های مختلفی از قبیل DVI-D (مخصوص تصاویر دیجیتال)، DVI-A (مخصوص تصاویر آنالوگ ) یا DVI-I (برای انتقال تصاویر دیجیتال و آنالوگ) پیکربندی شود.

Cable-DVI

شما اتصالات DVI را بر روی بعضی از ویدئو پروژکتورهای قدیمی‌تر می‌توانید مشاهده  کنید . با این وجود، اگر ۴K می‌خواهید، پس لازم است که به سراغ کابل HDMI یا DisplayPort بروید.

کابل VGA

VGA یک اتصال صرفا تصویری آنالوگ که دیگر به ندرت در تلویزیون‌ها دیده می‌شود ، در یک دوره‌ای استاندارد صنعتی محسوب می‌شد و در حال حاضر یک کابل انتقال تصویر با یک پله عقب‌تر است.

Cable-VGA

در آخر، اگر قصد اتصال به تلویزیون را دارید، HDMI خیلی عالی است. در صورتی که گیمر هستید و تمام روز را پای کامپیوتر می نشینید، ممکن است، DisplayPort بهترین گزینه برای شما باشد و درنتیجه پشتیبانی بیشتری دارد. اما از طرفی DVI و VGA هنوز هم اتصالات قوی مانیتور به شمار می‌روند اما VGA توان کیفیت تصویر محدودی دارد.